Minestra? Si! – wiosenna zupa kalafiorowa

kalafio3Kalafiorowe pole rośnie wokół mnie 

W dużym garnku rozgrzej 3 łyżki oliwy, dodaj kalafior (umyty i pocięty na pojedyncze kwiatuszki).

W kalafiorowym polu jak warzywo tkwię 

Smaż aż zacznie mięknąć i brązowieć.

Łyżką na dół zakopany niczym struś

Dodaj pokrojoną średnią czerwoną cebulę, cienkie plasterki 4 ząbków czosnku, 2 liście laurowe i odrobinę pokruszonej ostrej papryki.

Chcesz mnie spotkać – łyżkę obok w ziemię wpuść 

mieszając, pogotuj kolejne 5-8 minut.

Wszystko się może smażyć 

Wszystko się może smażyć

Kalafiorowe o ogrodzie miewam sny 

Dodaj 4 szklanki/1litr bulionu z kury i pół puszki przecieru pomidorowego

W kalafiorowym stanie jest najlepiej mi 

dobrze wymieszaj i gotuj na wolnym ogniu aż kalafior będzie miękki.
Dodaj tyle wody ile wygotowało się w międzyczasie, dodaj soli i pieprzu do smaku i zagotuj. 

W zupie leżę – dołem głowa, górą nać 

Dodaj pół opakowania makaronu (małe kolanka) i gotuj 2 minuty dłużej niż zaleca przepis na opakowaniu. Wyłącz ogień, dopraw i ewentualnie dolej wody – zupa jednak powinna być gęsta.

– Kto mi powie: co się jeszcze może stać ? 

Podawaj posypaną twardym włoskim serem (Parmezan, Grana Padano)

Wszystko się może smażyć? 
Wszystko się może smażyć?
Wszystko się może smażyć? 
Wszystko się może smażyć?


2 thoughts on “Minestra? Si! – wiosenna zupa kalafiorowa

  1. wiesz, Roman, co mnie się wydaje? że Ty jednak zatęskniłeś za Kaszanką, ja tęsknię za nią od dawna, ale – dobra – słowa nawet na ten temat, bo znowu wyślesz mi zatrutą strzałę

    • Nie tyle zatęskniłem co pomyślałem, że na chwilę można się rozszerzyć bo tyle niesamowitych rzeczy dzieje się w koło.

      Zatrutą strzałę Tobie? Poczta coś podmeniła? No wiesz…

Skomentuj

