Ceremonia parzenia herbaty

Ceremonią parzenia herbaty nazywamy ciąg jęknięć i miauknięć „ale mi się nie chce” latających w powietrzu.

W parszywe dni wsypujemy łyżeczkę ulubionej herbaty do zaparzacza.
Zaparzacz wkładamy do ulubionej filiżanki.
Stawiamy czajnik na gazie lub na kuchni węglowej.
Patrzymy w płomień.
Zalewamy herbatę wrzątkiem lekko ostygniętym.
Cierpliwie czekamy aż naciągnie.
Dodajemy ulubionego cukru, miodu, mleka…
Pijemy powoli
patrząc przez okno
zagryzając marcepanem.

12 thoughts on “Ceremonia parzenia herbaty

  1. a propos czajnikowych dzióbków – wczoraj widziałam w dwóch koreańskich filmach, jak nonszalancko pito wprost z dzióbka, choć nie była to herbata, a a jakiś taki mętny alkohol kolorem i konsystencją przypominający brudne mleko

  2. Ja jako dziecko piłem z czajnika w ten sposób. Wodę.
    Dawno temu (w poprzednim wieku) to nawet piło się z dziubka syfonowego gdy wpadało się z boiska do domu w upale „jak Pomona w świetlistym blasku”.
    Fajnie było.

  3. Super sprawa. Ja była kiedyś na takiej ceremonii pokazowej:) Bardzo fajna przygoda. ogólnie herbata to bardzo wdzięczny temat. Ja nawet się zapisałam do klubu miłosników dobrej herbaty żeby trochę poszerzyć swoją wiedze na ten temat 🙂

  4. we Francuskim Piesku we Wrocławiu dobra zielona mieszanka japońskiej i chińskiej, ale nie pamiętam nazwy, i mają tam taką niesamowitą łazienkę… glamour, że w sobotnie przedpołudnie poczułam się jak gwiazda amerykańskiego kina

  5. ja lubię, nie zapomnę Twoich lodów z zielonej herbaty, pachniało, ale światło było… jakieś tam dziwne, czekoladowe

  6. Ja nie ale gwiazdy hollywoodu mają. W każdej super knajpie, w każdym drogim hotelu takie rzeczu się dzieją… a tam gwiazdy, starletki, politycy…

Skomentuj

